A bántalmazások és elhanyagolások azonosításának, jelzésének és megoldásának módszertana
PROCEDURĂ DE ÎNCETARE A SERVICIILOR ÎN CENTRUL REZIDENȚIAL – ADĂPOST DE NOAPTE
1. SCOPUL PROCEDURII FORMALIZATE:1.1. Stabilește modul de realizare a activității, compartimentele și persoanele implicate.
1.2. Dă asigurări cu privire la existența documentației adecvate derulării activității.
1.3. Asigură continuitatea activității, inclusiv în condițiile de fluctuație a personalului.
1.4. Sprijină auditul și/sau alte organisme abilitate în acțiuni de auditare și/sau control, iar conducerea instituţiei, în luarea deciziei.
1.5. Alte scopuri specifice procedurii formalizate: Stabilirea conditiilor pentru încetarea serviciilor în Centrul Rezidențial – Adăpost de Noapte;
2. DOMENIUL DE APLICARE A PROCEDURII FORMALIZATE
2.1. Precizarea (definirea) activității la care se referă procedura formalizatăPrezenta procedură se referă la procesul de încetare a serviciilor acordate la Centrul Rezidențial – Adăpost de Noapte din cadrul Direcției de Asistență Socială Miercurea-Ciuc.
2.2. Delimitarea explicită a activității procedurate:
Adăpostul de noapte își încetează serviciile în situațiile prevăzute de lege, precum și în condițiile în care beneficiarii nu mai respectă obligațiile prevăzute în contractul pentru acordarea serviciilor sociale.
Situația beneficiarilor pentru care sunt acordate serviciile sociale în cadrul Centrului Rezidențial - Adăpost de Noapte se reevaluează anual sau ori de câte ori este necesar, prin efectuarea unei anchete sociale în care se consemnează modificările intervenite precum și aspectele noi constatate de la data efectuării ultimei anchete sociale.
3. DOCUMENTE DE REFERINȚĂ (REGLEMENTĂRI) APLICABILE ACTIVITĂȚII PROCEDURATE
3.1. Legislaţie primară
Legea nr. 292/2011 asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare;
Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Ordinul nr. 29 din 3 ianuarie 2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale – Anexa 5 (Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca adăposturi de noapte, cod 8790 CR-PFA-II)
Normele metodologice de aplicare a prevederilor legii nr. 197/2012 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2014, cu modificările și completările ulterioare;
3.2. Alte documente, inclusiv reglementări interne ale Direcției:
Dispoziția nr. 805 din 31 iulie 2024 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Serviciului Social-Adăpost de noapte și a Manualului de proceduri;Regulamentul de Organizare și Funcționare a Serviciului Social – Adăpost de Noapte.
4. DESCRIEREA PROCEDURII FORMALIZATE:
4.1. Generalităţi
4.1.1 Procedura urmăreşte definirea paşilor ce trebuie urmaţi la încetarea acordării serviciilor în cadrul Centrului Rezidențial – Adăpost de Noapte;
4.1.2. Beneficiarii Centrului Rezidențial – Adăpost de Noapte sunt:
persoanele adulte care nu au locuinţă şi nici posibilitatea de a-şi asigura condiţii de locuit din resurse proprii sau cu sprijinul familiei cu condiția ca aceste persoane să aibă ultimul domiciliu stabil în Municipiul Miercurea-Ciuc;
tinerii cu vârsta de peste 18 ani care părăsesc sistemul de protecţie al statului, proveniți din centrele de plasament de pe raza Municipiului Miercurea-Ciuc și care au ultimul domiciliu stabil în Municipiul Miercurea-Ciuc.
persoane vârstnice fără locuinţă cu probleme sociale deosebite;
4.1.3. Paşii parcurşi în derularea procedurii vizează:
Situația beneficiarilor pentru care sunt acordate serviciile sociale în cadrul Centrului Rezidențial - Adăpost de Noapte se reevaluează anual sau ori de câte ori este necesar, prin efectuarea unei anchete sociale în care se consemnează modificările intervenite precum și aspectele noi constatate de la data efectuării ultimei anchete sociale.
Primirea cererii de încetare ori sesizării în scris;
Înregistrarea cererii / sesizării în registrul de intrare-iesire al institutiei şi eliberarea unui număr de înregistrare către solicitant;
Efectuarea anchetei sociale – verificarea situației prezentată în sesizare;
Înaintarea anchetei sociale, a reaportului de specialitate, proiectul de Dispoziție, precum și a înștiințării pentru certificare de către directorul executiv;
Comunicarea înștiințării beneficiarului cu privire la încetarea contractului de servicii sociale;
4.2. Documente utilizate:
4.2.1. Lista şi provenienţa documentelor utilizate:
Ancheta socială prin care se fac propuneri pentru încetarea serviciilor acordate în cadrul Centrului Rezidențial – Adăpost de Noapte
Sesizare din partea Centrului Rezidențial – Adăpost de Noapte
Raportul care conține motive și propuneri pentru încetarea acordării serviciului de asistență socială;
Proiectul de Dispoziție;
Înștiințare cu privire la încetarea acordării serviciului de asistență socială;
4.2.2. Lista documentelor utilizate:
Cerere;
Sesizare;
1. SCOPUL PROCEDURII FORMALIZATE:1.1. Stabilește modul de realizare a activității, compartimentele și persoanele implicate.
1.2. Dă asigurări cu privire la existența documentației adecvate derulării activității.
1.3. Asigură continuitatea activității, inclusiv în condițiile de fluctuație a personalului.
1.4. Sprijină auditul și/sau alte organisme abilitate în acțiuni de auditare și/sau control, iar conducerea instituţiei, în luarea deciziei.
1.5. Alte scopuri specifice procedurii formalizate: Stabilirea conditiilor pentru încetarea serviciilor în Centrul Rezidențial – Adăpost de Noapte;
2. DOMENIUL DE APLICARE A PROCEDURII FORMALIZATE
2.1. Precizarea (definirea) activității la care se referă procedura formalizatăPrezenta procedură se referă la procesul de încetare a serviciilor acordate la Centrul Rezidențial – Adăpost de Noapte din cadrul Direcției de Asistență Socială Miercurea-Ciuc.
2.2. Delimitarea explicită a activității procedurate:
Adăpostul de noapte își încetează serviciile în situațiile prevăzute de lege, precum și în condițiile în care beneficiarii nu mai respectă obligațiile prevăzute în contractul pentru acordarea serviciilor sociale.
Situația beneficiarilor pentru care sunt acordate serviciile sociale în cadrul Centrului Rezidențial - Adăpost de Noapte se reevaluează anual sau ori de câte ori este necesar, prin efectuarea unei anchete sociale în care se consemnează modificările intervenite precum și aspectele noi constatate de la data efectuării ultimei anchete sociale.
3. DOCUMENTE DE REFERINȚĂ (REGLEMENTĂRI) APLICABILE ACTIVITĂȚII PROCEDURATE
3.1. Legislaţie primară
Legea nr. 292/2011 asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare;
Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Ordinul nr. 29 din 3 ianuarie 2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale – Anexa 5 (Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca adăposturi de noapte, cod 8790 CR-PFA-II)
Normele metodologice de aplicare a prevederilor legii nr. 197/2012 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2014, cu modificările și completările ulterioare;
3.2. Alte documente, inclusiv reglementări interne ale Direcției:
Dispoziția nr. 805 din 31 iulie 2024 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Serviciului Social-Adăpost de noapte și a Manualului de proceduri;Regulamentul de Organizare și Funcționare a Serviciului Social – Adăpost de Noapte.
4. DESCRIEREA PROCEDURII FORMALIZATE:
4.1. Generalităţi
4.1.1 Procedura urmăreşte definirea paşilor ce trebuie urmaţi la încetarea acordării serviciilor în cadrul Centrului Rezidențial – Adăpost de Noapte;
4.1.2. Beneficiarii Centrului Rezidențial – Adăpost de Noapte sunt:
persoanele adulte care nu au locuinţă şi nici posibilitatea de a-şi asigura condiţii de locuit din resurse proprii sau cu sprijinul familiei cu condiția ca aceste persoane să aibă ultimul domiciliu stabil în Municipiul Miercurea-Ciuc;
tinerii cu vârsta de peste 18 ani care părăsesc sistemul de protecţie al statului, proveniți din centrele de plasament de pe raza Municipiului Miercurea-Ciuc și care au ultimul domiciliu stabil în Municipiul Miercurea-Ciuc.
persoane vârstnice fără locuinţă cu probleme sociale deosebite;
4.1.3. Paşii parcurşi în derularea procedurii vizează:
Situația beneficiarilor pentru care sunt acordate serviciile sociale în cadrul Centrului Rezidențial - Adăpost de Noapte se reevaluează anual sau ori de câte ori este necesar, prin efectuarea unei anchete sociale în care se consemnează modificările intervenite precum și aspectele noi constatate de la data efectuării ultimei anchete sociale.
Primirea cererii de încetare ori sesizării în scris;
Înregistrarea cererii / sesizării în registrul de intrare-iesire al institutiei şi eliberarea unui număr de înregistrare către solicitant;
Efectuarea anchetei sociale – verificarea situației prezentată în sesizare;
Înaintarea anchetei sociale, a reaportului de specialitate, proiectul de Dispoziție, precum și a înștiințării pentru certificare de către directorul executiv;
Comunicarea înștiințării beneficiarului cu privire la încetarea contractului de servicii sociale;
4.2. Documente utilizate:
4.2.1. Lista şi provenienţa documentelor utilizate:
Ancheta socială prin care se fac propuneri pentru încetarea serviciilor acordate în cadrul Centrului Rezidențial – Adăpost de Noapte
Sesizare din partea Centrului Rezidențial – Adăpost de Noapte
Raportul care conține motive și propuneri pentru încetarea acordării serviciului de asistență socială;
Proiectul de Dispoziție;
Înștiințare cu privire la încetarea acordării serviciului de asistență socială;
4.2.2. Lista documentelor utilizate:
Cerere;
Sesizare;