Belső terek javításának és adaptációjának terve
PLAN DE ÎMBUNĂTĂȚIRE ȘI ADAPTARE A MEDIULUI AMBIANT
LA SERVICIUL SOCIAL – ADĂPOST DE NOAPTE
1. Identificarea serviciului social
2. Scopul serviciului social
3. Activităţile de bază care se desfășoară în cadrul serviciului social Adăpost de noapte sunt:
4. Obiective:
5. Planul de îmbunătățire a mediului ambiant:
MĂSURI DE ADAPTARE A MEDIULUI AMBIANT
LA SERVICIUL SOCIAL – ADĂPOST DE NOAPTE
1. Identificarea serviciului social
- Serviciul social – Adăpostul de noapte cod serviciu social 8790 CR-PFA-II, este înfiinţat şi administrat de furnizorul de servicii sociale Direcția de Asistență Socială Miercurea-Ciuc, acreditat conform Certificatului de acreditare Seria AF nr. 010781, data eliberării: 03.04.2024.
- Serviciul Social – Adăpostul de noapte, funcționează cu o capacitate maximă de 24 beneficiari și are sediul în Miercurea-Ciuc, str. Mihail Sadoveanu nr.4.
- Serviciul Social – Adăpostul de noapte deserveşte nevoile persoanelor care au domiciliul sau reşedinţa în raza municipiului Miercurea-Ciuc.
2. Scopul serviciului social
- Prevenirea şi depăşirea unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă pentru prezervarea autonomiei şi protecţiei persoanei, pentru prevenirea marginalizări şi excluziunii sociale, pentru promovarea incluziunii sociale şi în scopul creşterii calităţii vieţii.
- Creșterea calității vieții persoanelor fără adăpost din raza municipiului Miercurea Ciuc prin furnizarea de servicii sociale;
- Reintegrarea în societate a persoanelor fără adăpost;
- Integrarea profesională a persoanelor fără adăpost;
- Consilierea și informarea persoanelor aflate într-o situație de criză sau situație de dificultate|;
- Educarea comunității privind problematica persoanelor fără adăpost;
- Prevenirea și limitarea comportamentelor deviante (alcoolism, comportamente autodistructive, agresivitate, etc.)
3. Activităţile de bază care se desfășoară în cadrul serviciului social Adăpost de noapte sunt:
- asigurarea de condiţii locative pe perioadă determinată pentru persoane fără adăpost;
- asigurarea condiţiilor de îngrijire personală;
- supravegherea persoanelor cazate;
- consilierea şi informarea beneficiarilor în vederea accesării beneficiilor şi serviciilor sociale;
- consiliere/mediere în vederea depăşirii situaţiei critice, în rezolvarea problemelor locative cât mai curând, la găsirea unui loc de muncă, la alegerea medicului de familie etc.;
- asigurarea de condiţii de petrecere a timpului liber.
4. Obiective:
- Îmbunătățirea calității și creșterea eficienței serviciilor acordate;
- Respectarea Standardelor Minime de Calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate și pentru serviciile sociale acordate în sistem integrat cu alte servicii de interes general destinate persoanelor adulte, aprobate prin Ordinul nr. 29, din 03.01.2019 – Anexa nr. 5;
- Prevenirea şi depăşirea unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă pentru prezervarea autonomiei şi protecţiei persoanei, pentru prevenirea marginalizării şi excluziunii sociale, pentru promovarea incluziunii sociale şi în scopul creşterii calităţii vieţii.
- Asigurarea protecției sociale prin serviciile prestate față de grupul țintă, în vederea depășirii unor situații de dificultate, vulnerabilitate ori dependență, generatoare de marginalizare sau excluziune socială, în scopul menținerii, refacerii sau dezvoltării capacităților individuale pentru depășirea unei situații de nevoie socială.
5. Planul de îmbunătățire a mediului ambiant:
MĂSURI DE ADAPTARE A MEDIULUI AMBIANT
- Amenajarea spatiilor interioare- zugravit, adaptare.
- Atragerea voluntarilor;
- Fișete pentru pastrarea bunurilor beneficiarilor;