Kedvezményezettek kézikönyve

GHIDUL BENEFICIARULUI
Serviciul Social – ADĂPOST DE NOAPTE
 
 
1.     Identificarea serviciului social
  • Serviciul social – Adăpostul de noapte cod serviciu social 8790 CR-PFA-II, este înfiinţat şi administrat de furnizorul de servicii sociale Direcția de Asistență Socială Miercurea-Ciuc, acreditat conform Certificatului de acreditare Seria AF nr. 010781, data eliberării: 03.04.2024.
  • Serviciul Social – Adăpostul de noapte, funcționează cu o capacitate maximă de 24 beneficiari și are sediul în Miercurea-Ciuc, str. Mihail Sadoveanu nr.4.
  • Serviciul Social – Adăpostul de noapte deserveşte nevoile persoanelor care au domiciliul sau reşedinţa în raza municipiului Miercurea-Ciuc.
2.     Scopul serviciului social
  • Prevenirea şi depăşirea unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă pentru prezervarea autonomiei şi protecţiei persoanei, pentru prevenirea marginalizări şi excluziunii sociale, pentru promovarea incluziunii sociale şi în scopul creşterii calităţii vieţii.
 
3.     Activităţile de bază care se desfăsoară în cadrul serviciului social Centrul Social – Adăpostul de noapte sunt:
  • asigurarea de condiţii locative pe perioadă determinată pentru persoane fără adăpost;
  • asigurarea condiţiilor de îngrijire personală;
  • supravegherea persoanelor cazate.
  • consilierea şi informarea beneficiarilor în vederea accesării beneficiilor şi serviciilor sociale;
  • consiliere/mediere în vederea depăşirii situaţiei critice, în rezolvarea problemelor locative cât mai curând, la găsirea unui loc de muncă, la alegerea medicului de familie etc.;
  • asigurarea de condiţii de petrecere a timpului liber;
            
4.     Drepturile şi obligaţiile beneficiarilor
 

4.1. Drepturile beneficiarilor:
  • să li se respecte drepturile şi libertatea de exprimare a opiniei, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, sau orice altă circumstanţă personală ori socială;
  • să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică;
  • să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite;
  • să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate;
  • să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de decizie;      
  • să li se garanteze demnitatea şi intimitatea;
  • să participe la evaluarea serviciilor sociale primite;
  • să fie informaţi asupra situaţiilor de risc, precum şi asupra drepturilor sociale;
  • de a fi protejaţi împotriva abuzului, exploatării, neglijării;
  • de a manifesta şi exercita liber orientările culturale, religioase, sociale, sexuale, etc.
  • de a beneficia de servicii sociale în baza unui contract de furnizare a serviciilor sociale;
  • la tratare individualizată şi valorizare maximală a potenţialului personal.
  • Informaţiile confidenţiale pot fi dezvăluite fără acordul beneficiarilor în următoarele situaţii:
  • atunci când dispoziţiile legale o prevăd în mod expres;
  • când este pusă în pericol viaţa persoanei beneficiare sau a membrilor unui grup social;
  • pentru protecţia vieţii, integrităţii fizice sau a sănătăţii persoanei, în cazul în care aceasta se află în incapacitate fizică, psihică, senzorială ori juridică de a-şi da consimţământul.
 
            4.2. Obligațiile beneficiarilor:
  • să furnizeze informaţii corecte în ce priveşte datele personale, situaţie familială, socială, medicală şi economică şi să permită furnizorului de servicii sociale verificarea veridicităţii acestora;
  • să participe, în raport cu vârsta, situaţie de depedenţă etc., la procesul de furnizare a servicilor sociale;
  • să contribuie, în conformitate cu legislaţia în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcţie de tipul serviciul şi de situaţia lor materială;
  • să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală pe parcursul acordarii serviciilor sociale;
  • să respecte prevederile prezentului ghid.
  • să respecte regulile de convieţuire interioară;
  • să respecte programul de activitate a centrului;
  • să participe la activităţile administrative;
  • să menţină curăţenia în spaţiul personal (dormitor şi spaţii comune de locuit);
  • să respecte normele legale în vigoare privind prevenirea şi stingerea incendiilor, protecţia mediului şi prevenirea accidentelor;
  • să nu abuzeze sub nici o formă de celelalte persoane asistate sau de personalul unităţii;
  • să participe la procesul de furnizare a serviciilor sociale.
  • Solicitanţii sunt obligaţi să prezinte la intrarea în cămin, documentele pe baza cărora au dreptul de a beneficia de serviciile oferite.
  • Intrarea în stare de ebrietate, şi introducerea băuturilor alcoolice în adăposturi este strict interzisă. Cuţitele şi alte arme albe se vor preda la intrare, şi se vor păstra în timpul şederii de către personalul de supraveghere.
  • Solicitanţii răspund de ordinea şi curăţenia din cămin, atât în dormitoare cât şi în grupurile sanitare.
  • Solicitanţii trebuie să accepte colegii de cameră.
  • Fumatul în spaţiile închise ale căminului este interzis.
  • Solicitanţii sunt obligaţi să păstreze liniştea şi să prezinte un comportament civilizat, atât faţă de personalul de supraveghere, cât şi reciproc între ei.
  • Solicitanţii răspund de păstrarea în condiţii bune a materialelor ce li se pun la dispoziţie.
  • Este interzisă intrarea persoanelor neautorizate în CR ("vizitatori" ai persoanelor cazate), şi asigurarea condițiilor de cazare altor persoane de către beneficiarii Serviciului Social. Personalul de supraveghere are drept de controlare și intervenție imediată.
  • Solicitanţii sunt obligaţi să se integreze în programul de activitate al adăpostului, aşa cum urmează:
  • intrare în adăpost: între orele: 20-22
  • program pentru igiena corporală: între orele: 20-23
  • stingerea luminii: ora: 23
  • program de somn: între orele: 23-07
  • program de igienă corporală, aranjarea paturilor, efectuarea curăţeniei în dormitoare şi dependinţe: între orele: 07-08
 

5. Condiţiile de acces/admitere în centru sunt următoarele:

a) acte necesare:
  • cerere tip a solicitantului
  • actele de identitate;
  • adeverinţe de venit (salar net, cupoane de pensie, alte adeverinţe)
  • adeverință medicală – control medical – apt pentru comunitate;
  • anchetă socială
  • angajament
b) criterii de eligibilitate ale beneficiarilor:
  • Ultimul domiciliu stabil în municipiul Miercurea Ciuc, cu excepția tinerilor care provin din centre de plasament de pe raza județului Harghita;
  • Să nu dețină proprietăți (locuință și / sau terenuri agricole);
  • Să fie independent fizic;
  • Să nu prezinte afecțiuni care îl fac incompatibil pentru colectivitate;
 
6.     Condiţii de încetare a serviciilor:
Încetarea serviciilor se realizează în următoarele cazuri:
  • la cererea beneficiarului, precum şi în condiţiile prevederilor contractului de servicii;
  • în caz de internare în spital;
  • în caz de transfer într-un alt centru/instituţie, în scopul efectuării unor terapii sau programe de recuperare/reabilitare funcţională sau de integrare/reintegrare socială;
  • în cazuri de forţă majoră;
  • în caz de deces al beneficiarului;
  • când nu se mai respectă clauzele contractuale de către beneficiar;
  • pentru comportamente ale beneficiarului constatate ca periculoase pentru el, pentru ceilalţi beneficiari sau pentru personal;
 
7.     Atribuţiile administratorului:
  • Răspunde de întreţinerea clădirii, a spaţiului verde aferent, precum şi de administrarea bunurilor din dotarea Centrului rezidențial.
  • Pune la dispoziţia personalului de supraveghere materialele ce urmează a fi date în folosinţa persoanelor cazate, respectând baremurile cuprinse în Angajament - Îndrumar.
  • Ia măsuri de spălarea lenjeriei de pat şi a obiectelor date în folosinţa persoanelor cazate.
  • Organizează şi verifică efectuarea curăţeniei zilnice a încăperilor de către persoanele cazate în Centrul rezidențial.
  • Execută repartizarea, încasarea şi decontarea consumurilor de apă, energie termică şi curent electric.
  • Răspunde de completarea rezervelor de materiale şi obiecte igienico-sanitare.
  • Coordonează şi execută controlul privind folosirea şi întreţinerea încăperilor din Centrul rezidențial.
  • Răspunde de executarea lucrărilor de întreţinere, utilizarea raţională şi evidenţa mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar.
  • Ia măsuri pentru gospodărirea raţională a energiei electrice, apei, şi altor materiale de consum cu caracter administrativ.
  • Asigură dezinfectare, deratizarea şi deparatizarea încăperilor din Centrul rezidențial, şi ale cazaţilor în căminul social, în conformitate cu normele sanitare în vigoare.
  • Asigură buna funcţionare şi folosirea numai în interes de serviciu a telefonului din cămin.
  • Răspunde de îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin ROF, Fişa postului, a reglementărilor interne.
  • Îndeplineşte orice alte atribuţii primite din partea şefului de seviciu, a conducerii.
  • În lipsa şefului de serviciu coordonează, îndrumă şi verifică activitatea personalului din Centrul rezidențial. 

6. Atribuţiile Paznicului

În cadrul supravegherii pe timp de noapte paznicul are următoarele sarcini:
  • Între orele 20-08 asigură supravegherea clădirii Centrul rezidențial şi a persoanelor cazate, efectuând din oră în oră ronduri atât în interior cât şi în exterior.
  • La intrarea solicitanţilor în adăpost verifică documentele de intrare, starea solicitanţilor , şi ia măsuri să prevină:
  • intrarea în adăpost a persoanelor neîndreptăţite
  • intrarea solicitanţilor în stare de ebrietate
  • Verifică şi confiscă armele albe, pe care le păstrează în stare bună, şi le restituie la ieşirea proprietarilor din adăpost.
  • Organizează şi supraveghează desfăşurarea programului.
  • Inregistrează solicitanţii în Registrul de evidenţă şi observaţii.
  • Identifică solicitanţii pe baza legitimaţiei şi a actelor de identitate şi păstrează legitimaţia pe timpul şederii în adăpost a beneficiarilor.
  • Persoanelor care provoacă stricăciuni, la ieşirea lor din Centrul rezidențial nu le va restitui legitimaţia. În cazul acesta legitimaţia împreună cu actul de constatare al stricăciunii, va fi predat administratorului.
  • Menţionează în Registrul de evidenţă şi observaţii toate problemele ce s-au ivit în timpul serviciului.
  • In cazul evenimentelor neobişnuite solicită sprijinul organelor speciale (Poliţia, Pompieri, Salvarea) şi înştiinţează de îndată administratorul.
  • Pune la dispoziţia solicitanţilor lenjeria de pat, materialele şi obiectele igienico sanitare,şi menţionează distribuirea lor în Registrul de evidenţă şi observaţii.
  • În cadrul supravegherii pe timpul zilei paznicul are următoarele sarcini:

            a) Asigură acccesul şi supravegherea persoanelor din Centrul rezidențial, pe baza criteriilor identice ca supraveghetorul de noapte în conformitate cu Regulamentul de Organizare și Funcționare.

Activitatea de supraveghere este organizată în ture cu personalul propriu, şi pe baza contractului de prestări servicii, încheiat cu firme specializate în pază şi protecţie, conform programului stabilit.
 

7. Atribuţiile Îngrijitorului ( 1+1 persoană )
  • Asigură curăţenia spaţiilor şi a încăperilor Centrului rezidențial. Asigură curăţenia părţilor în folosinţă comună, în cazul în care beneficiarii nu au efectuat curăţenia până la ora specificată în prezentul ghid.
  • Asigură spălarea lenjeriei de pat şi a lucrurilor date în folosinţa cazaţilor din Centrul rezidențial.
  • Asigură eliberarea şi adunarea obiectelor date în folosinţă cazaţilor.
 
8. Atribuţiile Instalatorului
  • Efectuează reparaţiile curente ale instalaţiilor sanitare şi electrice, la sediul C Centrul rezidențial.
  • Asigură servicii de supraveghere, fiind personal de rezervă al paznicilor.
 
DISPOZIŢII FINALE
  • Îndrumarea metodologică a Centrul rezidențial se realizează prin Direcția de Asistență Socială Miercurea-Ciuc prin Serviciul de organizare si acordare servicii sociale.
  • Şeful de serviciu va asigura aducerea la cunoştinţă a prevederilor prezentului ghid beneficiarilor.
  • Activitatea va fi supravegheată de conducerea Direcției de Asistență Socială Miercurea Ciuc.
  • Telefonul se foloseşte numai de către personalul Centrului rezidențial, şi numai în timpul serviciului şi în interes de serviciu;
cookieA sütik segítenek szolgáltatásaink biztosításában.